Ce trebuie si ce nu trebuie sa mananci cand esti insarcinata?

13 Apr

Stiti,de la inceput am fost invadata cu o multime de sfaturi,trebuie sa maninci de aceia dar de asta nu si invers…
 Mi s-a facut un cap patrat de atitea sfaturi,evident ca la unele sfaturi am apelat insa in mare parte ma alimentam si acum ma alimentez asa cum si ce imi doreste organismul meu.Grija si in acelasi timp frica,ca ce papi tu papa si puiutul din burtica, ma punea pe ginduri si sigur ca ma starui sa nu ma alimentez cu alimente ce contin aditivi alimentari. Oricum fiecare mamica individual isi face si un regim alimentar dar nu trebuie sa uitam ca si sa mincam prea mult nu este bine.Auzeam mereu dar si acum mi se spune ”Acum papi pentru doua persoane si trebuie sa maninci de doua ori mai mult” ,parerea mea nu este corect spus,si sa va spun sincer pina la moment ma alimentez cum si inainte sa ramin insarcinata,(dar mentionez fiecare persoana individual) si sigur nu uit sa ma alimentez sanatos.

M-am informat,in carti,i-net si sigur de la persoane deja cu experienta in acest domeniu
( mamici) si din ceia ce am aflat pot sa ma impart cu voi.
 
 Din alimentele care nu trebuie sa le consumam in timpul sarcinii s-au numarat urmatoarele:

 

Produse lactate

Nu mancati branza ce contine mucegai (nu conteaza culoarea acestuia).
Nu consumati produse lactate ce nu sunt pasteurizate.
In caz ca doriti sa consumati lapte nepasteurizat trebuie sa il fierbeti.
Produsele lactate ce nu sunt pasteurizate pot contine bacterii ca listeria si astfel se poate ajunge in situatia in care se poate pierde sarcina…

 

Oua

Nu consumati oua crude sau alimente care contin oua crude (maioneza facuta in casa).
Trebuie sa consumati doar oua ce sunt bine facute ( albusul si galbenusul sunt tari) pentru a evita intoxicarea cu salmonela.
 
   Mezeluri si pate
 
Dupa cum am spus si la inceputul articolului, pentru o alimentatie corecta, nu trebuie sa consumati alimente ce contin aditivi alimentari. Mezelurile sunt pline de aceste substante si in plus, daca nu sunt gatite suficient, pot cand esti insarcinata

contine diferiti agenti patogeni ce pot dauna sanatatii. 
Pateul se incadreaza tot in categoria aceasta si nu conteaza daca este vegetal sau animal. Ficatul nu este indicat in alimentatia femeilor gravide pentru ca acesta contine cantitati importante de colesterol si pentru ca se altereaza foarte repede

Carne

Nu consumati carne gatita insuficient. Gatiti carnea astfel incat sa nu mai ramana carne rosie sau urme de sange.
 Reduceti pe cat este posibil consumul de carne.

Vitamina A

Nu consumati suplimente ce contin cantitati mari de vitamina A pentru ca un supradozaj de vitamina A pot sa dauneze copilului. Puteti sa consumati alimente ce contin vitamina A dar trebuie sa nu consumati suplimente pentru ca astfel este posibil sa depasiti foarte mult doza zilnica recomandata.

 

Peste

Pestele este un aliment foarte important in aceasta perioada, pentru ca acesta este bogat in minerale, proteine si lipide 
de calitate buna, dar trebuie sa evitati pestii oceanici. Datorita poluarii, pestii oceanici este posibil sa contina cantitati mai mari de metale grele precum plumbul, mercurul etc. Incercati sa consumati pesti de apa dulce.

 

Alcool

Trebuie sa evitati consumul de alcool in timpul si inaintea sarcinii.

 

Cofeina

Evitati produsele ce contin cofeina pentru ca exista un risc ridicat ca fatul sa fie subdezvoltat la nastere.

 

Sushi

Nu este indicat sa consumati acest tip de mancare datorita faptului ca nu este tratata termic si astfel exista posibilitatea sa fie infestata cu diferiti agenti patogeni.
In timpul sarcinii trebuie sa consumati multe fructe si legume. Trebuie ca acestea sa fie foarte bine spalate pentru pentru a indeparta agentii patogeni si substantele chimice folosite pentru cultivarea/pastrarea lor.
Dupa cum observati, nu exista prea multe restrictii in ceea ce priveste alimentatia in timpul sarcinii. Trebuie doar sa respectati anumite norme de igiena si sa va abtineti de la anumite alimente ce nu sunt recomandate femeilor insacinate.
  Sfaturile prezente in acest articol sunt, in general, valabile si inainte de sarcina si dupa aceasta. Pentru o alimentatie sanatoasa, in timpul sarcinii, incercati sa tineti cont de aceste sfaturi.

 

Iar ceia ce tine de alimentatia corecta a unei gravide puteti sa va informati mai in jos:

Pentru a va echilibra cel mai bine mesele, fara oboseala si fara sa fiti flamanda, va recomandam sa consumati 4 mese pe zi si, eventual, o gustare, (care sa fie compusa de exemplu, dintr-un pahar de apa, un produs lactat si un fruct sau un produs din cereale in loc de fruct). Oricum, nu sariti peste mese (mai ales peste micul dejun), si incercati sa mancati echilibrat si variat in fiecare zi.

Pentru aceasta, combinati in fiecare zi produse din fiecare familie alimentara: Mancati cel putin 5 fructe si legume pe zi si bucurati-va si de un produs cu amidon (paste, orez, cartofi, cereale, leguminoase …). Nu uitati sa consumati 3 produse lactate in timpul zilei si sa optati pentru peste, carne sau oua, o data sau de doua ori pe zi. In cele din urma, nu uitati de grasimi, in special cele de origine vegetala, de preferinta adaugate in mancaruri.
In ceea ce priveste bauturile, este important sa beti cel putin 1.5 lintri de apa in fiecare zi, singura bautura esentiala. 
Incercati sa reduceti cat de mult se poate consumul de cafea (nu depasiti 3 cani pe zi) si alte bauturi care contin cafeina (ceai, unele bauturi racoritoare …). Evitati produsele dulci si in special bauturile acidulate, cum ar fi sifonul.
 Iar despre bauturile care contin alcool, acestea sunt pur si simplu interzise. De asemenea, nu mancati prea multa sare.
  
Dragele mele repet putem multe sa citim si sa ne sfatuie toti si toti ne vor sfatui in felul sau🙂
 fiecare persoana in parte e diferita si duce acea minunte din burtica in felul sau,ascultativa instinctul,incercati sa va faceti un regim alimentar corect,si sa nu uitam sa papam sanatos!!
   Aveti grija de voi,pupici *

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: